Wednesday, August 24, 2011

Wordless Wednesday 4


Assalamualaikum wbt. & Selamat Pagi





salah satu baju raya, akibat mood malas yang bermaharajalela, makanye.. aku siapkan tuk bahagian tangan sepasang baju je, ambil masa 3 hari.. T.T




Tuesday, August 16, 2011

WAjah Puteri Disneys Di Alam Nyata

Assalamualaikum wbt (^^) selamat pagi..

saja untuk tontonan dan hiburan.. :)


RUPANZEL







POCAHONTAS







AURORA








SNOW WHITE










JASMINE










JESSICA RABBIT









ARIEL









Friday, August 5, 2011

Monday, August 1, 2011

1st Day of PUASA lalalala~~~~~~

Assalamualaikum dan Selamat Pagi Isnin

Pejam celik pejam celik cepat je masuk bulan Ramadhan kan?? Tak sangka, situasi tahun ni berbeza dari tahun-tahun lepas, berbeza dari segi keluarga, dari segi persekitaran tempat kerja dan perbezaan antara kawan-kawan masa belajar dulu.

Tahun ni aku berpuasa dengan berpegangkan status sebagai isteri orang, menantu orang, dan orang-orang eh!! Situasi yang ada ni Lain sangat, sebab sebelum bertukar status..kalau sahur ikut tekak sendiri je, maksudnye tak makan pun tak kisah, bancuh air saje-saje pun tak kisah, takde nak fikir perot orang lain, kali ni tak boleh buat macam tu lagi, walaupun sekali sekala En.Hubby takde kat rumah, tapi perlu jugak fikir nak bagi makan apa untuk sahur @ berbuka puasa.

Semalam aku rebuskan Nasi Impit segera cicah KUah Kacang Sambal Pecal.. (Yea.. aku orang jawa ok hahaha) so dari tengahari sampai la ke malam makan tu jer... kenyang!! senang betul nak jaga En.Hubby.. hahaha tapi aku buatla lauk tambahan semalam, tumis sardin.. tu sekali tuk lauk sahur pagi tadi.. So Malam tadi, dalam nak dekat jam 12, Aku da duk menghadap dapur, Masakkan nasi, then panaskan lauk.. kemas sikit-sikit dapur.

Pagi tadi bangkit jam 4 lebey, tu pun En.Hubby yang kejutkan.. nasibla... jam 4pagi tu bukan waktu aku nak bangun, jadi belum biasa.. (^^) En.Hubby mandi ++ siap-siap nak pergi kerja, dia gerak awal giler okeh.. jam 5pagi macam tu dia da gerak, so nak tak nak.. kenela bangun sediakan nasi, lauk dengan bancuhkan air tuk dia... Sekali duk remind dia barang yang perlu dibawa, owh.. dia tu kene spotchek betul-betul.. kang adaaaaa je yang tertinggal.

Sementara En.Hubby tade kat rumah tuk beberapa hari nanti, sahur aku cume nasi dengan serunding ayam je.. sebabnya aku ni malas nak masak bagai, yela........... perot satu je... nak masak lauk bagai malasla.. lepastu aku kalau lauk tu da lama sangat memang ak tak hadapla.. huuu. Kira serunding tu memang aku da plan tuk jadikan lauk untuk sahur sepanjang puasa, kecuali kalau En.Hubby ada kat rumah, memang aku masakla.. syiannnn dia takde lauk. hahaha


Ermm ok la ok la... aku nak ucapkan

SELAMAT MENUNAIKAN FARDHU DI BULAN RAMADHAN BUAT UMAT ISLAM, TAK KIRALAH KAT MANA KAMU BERADA...




pINjam Gambar PakcIk GooGlE (^^)