Tuesday, September 6, 2011

Cerita Sebelum RAya

Ehem-ehem
Assalamualaikum & SElamat Pagi
SElaMat Hari Raya Kepada, follower, pembaca tegar, Pembaca senyap2, Pengomen tegar, Pengomen yang komen bile rasa tajuk or cerita macam bes.. haha bes ke? tak kut, sbb cerita korang mungkin lagi happening.

Alhamdulillah berkat bUlan Ramadhan Tahon ni, akhirnya aku dapat duduk bersama dengan lelaki yang sah bagiku di dunia dan di akhirat (En.Hubby) syorga sangat bile dapat duduk sama2, tapi mula pening2 lalat sebab nak fikir nak masak apa hari2.. huuuuu Fengsan!! tapi tak boleh pengsan, sebab tu tanggungjawab sebagai isteri, walaupun masak yang cume sesimpla sampai budak umur 5 tahun pon bole buat, ia tetap tanggungjawab kita sebagai isteri, ok.... tau ak bukan rajin sangat, kekadang tu datang angin malas, hanya En.Hubby je tau.. wuuuuu


Seminggu sebelum raya tu aku memang stok da tak masak, cume masak nasi je, lauk beli.. malas nak penuhkan fridge dengan barang basah bagai.. kan aku da kata aku ni malas.. hahaha aku gerak balik kampung hari sabtu, tapi lepas buka hari jumaat tu aku duk pulun kemas rumah sampai jam 3 pagi, lepastu pengsan.. adoi.. letih. walaupun hakikatnye rumah aku takde orang nak datang..
kan nak tinggalkan rumah dalam seminggu, so memang berhabis-habisan la kemas rumah, tu pun pagi sabtu tu pulun kemas lagi, sebab En.Hubby punye tugasan belom selesai.. dia tidor awal okeh, so so... ak punye tugas da selesai, pagi tula packing baju, mandikan dua ekor tu. (nanti tadela bau masyam bile antar kat boarding)..

Tengahari baru gerak dari Rumah, Then singgah dulu dekat Boarding Pets yang menjadi pilihan, murah pun murah, tapi aku tak amik pakej dengan makanan sekali, takot bila balik rumah budak-budak tu tak nak makan makanan aku belikan (fengsan mak nak bagi makan mahal2)..

Nak tau, aku jadi cam terencat sekejap, sebab tengok kucing2 yang dekat boarding tu... semuanya kebanyakannya super debab, debus gedebus, haahhhh lemah semangat. waktu nak serahkan dekat dorang pulak aku jadi cam takot2 kalau kucing aku takleh nak terima hakikat yang dorang ditinggalkan dekat situ.. Yela kucing aku tu bukan jenis mesra alam, tapiiiiiiiiiiii dorang pun bukan jenis suka suki nak gigit orang... diorang tu SUPER PENAKUT... kalau la tulang dorang tu boleh jadi cam tenggiling, aku rasa kalah tenggiling, dia punye meringkuk mengecutkan badan tu, da serupa bola.. huuu




Ni la rupa dorang kat boarding Pets tu... kan aku da kata penakut, tengok la gaya dorang duduk, da cam rabbit aku tengok.. cube teka mana anak???
yang oren tu la anak dia.. da besar da.... hahahaha

nak tau kat mana aku boarding kan diorang meh TerjaH LInk Kat Bawah NI..
(ZUL & Azizi BOardINg PETs)

Next POst Cerita RAya.. sabau yea.. (^^)

No comments:

Post a Comment