Wednesday, March 9, 2011

Mornig peeps.. (^^,)

Pagi ceria sangat... haha sebab memikirkan hari last kerja tuk minggu ni., apakah? yea, aku ambil cuti rehat 2 hari, nak temankan En.Hubby yang ada dekat sini... Dia ambil cuti seminggu, jadi aku pun perlu dan harus ambil cuti jugak, aku taknak ambil cuti direct 5hari untuk minggu ni, sayang woh.... nak jimatkan cuti jugak, mana tau nanti-nanti ada emergency ke, lepastu cuti dah habis, meracau la aku nanti..

Tengah aku blogwalking pepagi ni, tetiba aku teringat kes aku tercabut sandal lepas beli dominos.. hahah mesti hebatkan.. yela.. dominos boleh buat aku tercabut sandal.. aduh.. malu sangat, nasib baik kejadian tu waktu malam, cuba kalau waktu siang dan orang ramai lalu lalang kat situ.. lagi la aku berdrama bagai nak rak. Malam tu hari minggu, jangan ditanya minggu bila, bulan berapa, haribulan berapa.. memang aku lemah ingatan, aku cume ingat kejadian tu dan tempat kejadian jea... tau-tau.. masa malam tu aku berdating dengan En.Hubby, sekali perut da sampaikan salam minta di isi.. tetiba teringat dominos punye chiken wing... sedap, tu yang ajak En.Hubby pergi domino, jam 10 lebih dah, nsib baik belum jam 11 malam, kalau tak.. sah sah la aku akan kempunan nak makan dominos pizza.

Aku pergi Dominos yang dekat presint 8, da order siap.. harusla tunggu kat dalam kedai tu.. dalam 20 minit la siap, da siap bayar bagai, kitorang pergila dekat kereta.. waktu aku nak ke kereta tu.. tak perasan jalan ada lopak ke, bonggol ke, bangkai mati, mane la aku nampak.. jalan gelap hokey.. En.Hubby ambil jalan pintas yang lain, aku pulak ambil jalan yang lain.. lalu la dekat tempat parking motor banyak-banyak depan dominos tu.. kat tangga depan Dominos tu kebetulan ad staff dia lepaking kat tangga tu... aku malas la nak lalu depan diorang, aku ni kan pemalu *(perasan lebih) , dah sampai kat tempat parking tu.. nak dijadikan hari terhebat la katakan.. boleh pulak aku terpelecok sebab ada lubang kecik kat situ.. yang kelakarnya.. tali sandal aku boleh pulak tercabut.. aduh... dah la buku lali sakit kene tayar depan motor yang parking dekat tempat tu, sandal pulak tercabut tali...

Aku tak taula kalau budak-budak yang duduk kat tangga tu nampak aku jatuh ke tak.. memang dah tak fikir apa-apa dah, yang aku tau sakit... aku panggil En.Hubby dia dalam terkejut boleh lagi gelakkan aku.. heee geram betul.. nasib baik aku tengah sakit, kalau tak memang kene ceramah la dengan aku, tengok dekat buku lali takde luka..cuma kulit tersiat je... tapi pedihnya mengalahkan darah meleleh-leleh. Balik terus mandi, tapi tempat luka tu memang takde nak kenakan air, cepat-cepat sapu minyak kat situ.. tidur pun cover-cover, taknak bagi tempat luka tu senggol mana-mana tempat keras.. sangat tak lena.. (-_-")

Lepas kejadian tu, aku da seram nak pakai sandal tebal pergi jalan.. takut terpelecok lagi.. hahahah. Yela.. luka tu 3 hari baru baik. tiap kali nak mandi, confirm pedih.. huuu aku sayang sandal tu.. huwaaa... walaupun kekadang dia menyakitkan, tapi aku tetap suka..

moral of the story, takyahla nak cover cun sangat depan orang lain, awak tu da bersuami.. hahahah :p

No comments:

Post a Comment