Monday, June 6, 2011

Demi dia kami sanggup....

Assalamualaikum dan selamat pagi..




kenapala pagi ni liat sangat nak pergi kerja.. tapi gagahkan jugaklah melangkah pergi kerja, tu pun dah kene paksa dengan En.Hubby T.T , kalau tak.. mungkin sekarang ni aku kat atas katil sambung tidor (dasar semangat monday blues). rasa macam tak best sangat-sangat sebab En.Hubby dah balik ke sana.. so sunyi la nanti T.T

BIla En.Hubby ada.. memang bes.. sebab dia masak burger yang paling sedap pernah aku rasa, yea.. aku akui yang aku tak reti nak masak burger, confirm hangus. Kalau En. Hubby masak perghhh sedap hingga request sentiasa tiap kali dia datang. ehehehehe

Hari sabtu tak pergi mana pun, sebab En.Hubby pergi jumpa sepupu dia. so keseorangan la aku kat rumah tu.. ermmm jadinya aku layan jela tv tu.. penat tengok tv, kacau pulak chiko dengan mak dia.. hehehe yela.. orang tade anak memang camni.. anak kucing la aku kerjakan huu

malam tu En.Hubby balik umah dia dah ada plan tuk hari ahad pulak... yeay!!! suke.... so esoknya hari ahad tu, keluar rumah jam 11.30 camtu konon dapat la tengok cerita yang di idam jam 12 ke 1 thghri macam tu.. sekali tiket dari jam 12tgh sampai jam 3ptg.. semua tinggal 2 seat. itupun berasingan.. last-last kitorang beli la tiket jam 6.45ptg...

dah tu tak tau nak buat apa nak tunggu sebelum jam 6.. so kitorang decide makan dulu.. kat alamanda, lepas makan.. wat senaman sikit (window shopping), dah penat kitorang balik. En.Hubby sekali lagi tinggalkan aku kat rumah sesorang. dia pergi jumpe sepupu dia. nak pasang apa ntah dalam kereta. ermm tak paham nak menyebutnye. hehe maaf yea.... (^^)

sempat jugakla aku terlena terlelap siap mimpi bagai kat rumah tu, jam 5ptg aku bangun. col En.Hubby dengan jayanya aku buat nada cemas..

A (aku) H (Hubby)

A :B... da siap ke belum?

H : dah tinggal lagi 2 skru je nak pasang ni..
A : B!!!!!!!!!! dah jam 5.45 lah... dah lambat nih!!!

H : hah!!! tiket 5.45 ke bukan 6.45??? (suspen jer dia waktu tu :p )
A : yela... tiket 6.45.. tapi nanti b nak sampai rumah jam berapa???

H : ye ye.. kejap je ni.. dah nak siap.. tekejut kte.. igtkan tiket 5.45 T.T

A : hehehe takut lambat.. :p

H : hurmm dalam jam 6 nanti syg siap2 la ya..
A : ok.. (^^)



dia sampai jam 6. tapi aku tak siap lagi.. jadahnya.. keluarlah jam 6.40.. hehehehehe tetap lambat.. En.Hubby pun bawak laju giler.... seb baik ad highway kat belakang umah yang terus ke alamanda.. En.Hubby turunkan kat pintu masuk ke GSC.. aku pergi beli makanan dulu.. wajib oh!!. tade 1901 NYchiken macam tak lengkap bila tengok movie. (^^)..

Nak tau cerita apa yang jadi rebuatan hari semalam? heheheh



ni dia... X-MEN FIRST CLASS.. AKU KASI 4 BINTANG YEAY! CERITA DIA GILER BES.. KENAPA AKU KATA GILER.. SEBAB DIA BEST SANGAT.. HAHAHAHA



sYnopsis (malas nak translet, aku copy je)

Set in the era before Professor Charles Xavier and Erik Lehnsherr became mortal enemies as Professor X and Magneto, respectively, director Matthew Vaughn's X-Men: First Class follows the two former allies as they lead a powerful team of mutants on a mission to save the planet from nuclear annihilation. Charles (James McAvoy) and Erik (Michael Fassbender) were just young men when it began to appear as if the world was careening toward destruction. As the Doomsday Clock ticks faster toward midnight, the time comes to take action. Realizing they could use their unique powers to avert a global thermonuclear war during the Bay of Pigs crisis, the two powerful mutants launch an intense recruitment campaign with the support of Dr. Moira MacTaggert (Rose Byrne) and the CIA. Before long, Charles and Erik have assembled a crack team that includes Mystique (Jennifer Lawrence), Banshee (Caleb Landry Jones), Beast (Nicholas Hoult), Angel (Zoe Kravitz), Havok (Lucas Till), and Darwin (Edi Gathegi). Meanwhile, the malevolent Sebastian Shaw (Kevin Bacon) plots to plunge the world into war with the help of villainous mutants Riptide (Alex Gonzalez), Azazel (Jason Flemyng), and Emma Frost (January Jones). In the process of saving humanity, however, Charles and Erik clash, setting the stage for Professor X to lead the X-Men in the fight for good as Magneto and the Brotherhood spread chaos and destruction on a global scale. ~

No comments:

Post a Comment