Friday, November 12, 2010

Kenapa mesti TEBU??

itu persoalannya dalam kepala hotak aku..
yea.. aku tau.. apa kejadahnya pagi2 buta aku citer tentang tebu..

Kisah semalam.

Waktu lunch aku tak pg memana pun. duk kat dalam ofis je, patah kaki kut. sebb dalam minggu ni aku dihantar pegi n balik ofis oleh my hubby.. alang2 dia kursus kat KL, dia hantar la wife dia yang comel ni pegi keje.. petang aku la yang kebengongan tunggu dia, bowsan la sesangat tunggu dia lelama kat ofis ni... mana tak nya, semua orang balik panctual, aku je yang setia nak nunggu lelame kat ofis
(klu tak kerana hubby jgn harap aku nak stay, smpi je jam berdetik, aku cabut balik)

Hokeh, gaya macam aku da merepek....
kita straight 2 de point eh, aku sembang2 psal perancangan nak ada baby, dia pun bagila tips jaga makan apa yang boleh n apa yang tak boleh..
bila aku dengar... rasa cam nak gugur je jantung aku ni..
Dia kata jangan minum air tebu, sebab tajam....
menganga mulut aku time tuh...
gulp.....
!!!TEBU!!! OMG......

Sangatlah aku tidak percaya... huuuuu
sedih taw... sebb hari selasa dalam minggu ni aku bantai minum air tebu 1 jag...
baca betul-betul 1 JAG
sob sob sob....
air tu nampak sangatlah sedap menggoda jiwa sanubari ku untuk minum....
bila dapat minum, owh... sungguh nikmat..
lagi 1, air TEBU IS MY FAV....
mana la aku tak sedih!!!!

Lagi dia kata, dalam awal2 nak ada baby...
jangan makan makanan yang banyak cuka.. contoh jeruk awet tu..

owh... banyaknya makanan yang aku suka..
tapi kene control tuk awal2 ni...
hurmmmm








(rezeki dari Allah, tapi kita perlulah berusaha untuk mendapatkannya)

No comments:

Post a Comment